דלג אל התוכן דלג אל הניווט



ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל

איך לקבל הוראות בימוי לקריינות

  • מיקרופון קריינות
  • אולפן קריינות
  • מקליטים קריינות
  • חדר קריינות

  A   A   A 

A  A  A 

כמה פעמים נכנסתם לאולפן להקליט קריינות וגיליתם שאין לכם מושג מה הלקוח רוצה, בעצם?

  • באיזה טון אתם אמורים לדבר? "תכלת" ו"אביב" היו המילים שהלקוח בחר לתיאור האינטונציה המבוקשת. (רגע, מה?!)
  • באיזה קצב קריינות אתם אמורים לבחור? הלקוח אמר: "תדבר ממש מהר, אבל שזה יישמע לאט". (המממ...)
  • אולי הלקוח ביקש מכם להישמע כמו מורגן פרימן. הבעיה היחידה היא שאתם צעירים ממנו בחמישים שנה, או שאתן בכלל נשים...
  • "את יכולה להישמע נלהבת, אבל אדישה?" (שאלה אמיתית!)

לפעמים קשה להתמודד עם הוראות בימוי. לפעמים לא מבינים אותן ולפעמים הן לא מציאותיות. ולפעמים מרגישים ממש כמו הקריין המסכן בסרטון הזה:

 

 

מזל שלקוחות כמו הלקוח בסרטון הזה הם באמת תופעה נדירה. הלקוחות שמתסכלים אותנו לא מתכוונים להיות כאלה. הם פשוט לא מצליחים להסביר איך הקריינות נשמעת בדמיונם, או שהם דווקא מסבירים מצוין ואנחנו אלה שלא מצליחים להבין. כך או כך, כנראה הלקוח מתוסכל לא פחות מאיתנו!

תפקידנו לתת ללקוח את מה שהוא רוצה, אבל אנחנו לא יודעים מה הוא רוצה או פשוט לא יכולים לתת לו את זה. אז מה אפשר לעשות?

  • אם הבקשה בלתי אפשרית מסיבה כלשהי, למשל, לדחוס 50 מילים ל-10 שניות; או להקליט בקול נמוך יותר מהקול הכי נמוך שלכם - הסבירו ללקוח בנימוס שזה בלתי אפשרי. הציעו גם פתרונות לבעיה. למשל, הציעו דרכים לקצץ את 50 המילים ל-15; או שאלו את טכנאי הסאונד אם ניתן להנמיך את הקול בפוסט-פרודקשן בלי לפגוע באיכות ההקלטה.
  • אם אינכם מבינים את בקשת הלקוח:
    • הבהירו, קודם כול, שאתם באמת רוצים להיענות לבקשה אבל אינכם בטוחים ב-100% שאתם מבינים אותה. כך תשדרו אכפתיות ושיתוף פעולה מקסימלי.
    • בקשו הבהרות. למשל, כשהלקוח מבקש טון "אביב", שאלו אותו אם הוא מתכוון לטון צעיר, מלא חיים, רענן, נלהב וכו'. אם הלקוח מבקש מכם להישמע כמו מורגן פרימן, שאלו מה בדיוק ממורגן פרימן הוא רוצה שתעבירו: האם את מהירות הדיבור שלו? את הרגש? את הקול העמוק?
    • בקשו מהלקוח דוגמה. אולי הוא ראה סרטון מסוים ביוטיוב שמדגים את הסגנון המבוקש? ואולי הלקוח בעצמו יכול להדגים?
    • אם כבר הקלטתם כמה משפטים והלקוח דחה אותם, שאלו מה בדיוק צריך לשנות בביצוע שלכם. את הקצב? את הטון? הביצוע היה דינמי מדי (הרבה עליות וירידות) והוא רוצה ביצוע יותר "שטוח"? הביצוע היה שטוח מדי, והוא רוצה יותר דינמיות? הוא רוצה שתסיימו יותר משפטים ב"עלייה" (בסגנון אמריקאי)? הוא רוצה שתסיימו יותר משפטים ב"ירידה" (בסגנון ישראלי)? יש מילים שהוא רוצה שתדגישו ולא הדגשתם? יש מילים שהדגשתם והוא לא רוצה שתדגישו?
    • אל תאבדו את הסבלנות ואל תכעסו על הלקוח. יש לו תמונה בראש והוא מנסה לתאר אותה כמיטב יכולתו!

וזכרו תמיד שהלקוח בחר בכם לביצוע הקריינות על סמך יכולותיכם. אם הצגתם את יכולותיכם ביושר כשהצעתם את עצמכם לעבודה, אם השקעתם את המרב כדי להקליט את הקריינות בהתאם להנחיות הלקוח, עשיתם את שלכם במקצועיות ובכבוד.

 

ויקטוריה פיינרמן
http://קריינות.co.il

 

ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל