דלג אל התוכן דלג אל הניווט



ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל

איך קריינות טובה משפיעה על פסיכולוגיית הרכישה

  • מיקרופון קריינות
  • אולפן קריינות
  • מקליטים קריינות
  • חדר קריינות

  A   A   A 

A  A  A 

איך קריינות טובה משפיעה על פסיכולוגיית הרכישה

 

הקריינות משמשת את ענף הפרסום לא מעט, ומהווה כלי חשוב להעברת המסר. קריינות טובה הינה כזו שבה הקריין משתמש בנשימות נכונות, בדיקציה טובה וגם בקצב דיבור נכון, שיחד מושכים את תשומת ליבו של המאזין ומשכנעים אותו לרכוש מוצר או שירות כלשהו. הקריינות יכולה להיות לפרסומות שעולות בטלוויזיה, לפרסומות ברדיו וגם לכאלו שמושמעות במרכזי קניות גדולים. היא מכוונת לקהל יעד מסוים ונדרשת להעביר מסר שיווקי כלשהו בכמה משפטים בודדים ובתוך שניות ספורות.

האופן בו משפיעה הקריינות על הצרכן

  • מדויקת ושיווקית - יעל הקריין בפרסומות להתייחס לפרמטר אחד מרכזי: המכירה! שלא כמו קריינות לסרטים או לתכניות, הנחשבת לאינפורמטיבית, הקריינות לפרסומות צריכה להיות מדויק ומכירתית מאד. מדובר בדרך כלל בפרסומות קצרות מאד (מספר שניות) שגם הטקסט בהן קצר. הקריין נדרש לומר מספר משפטים, ובמקרים מסוימים – מספר מילים.
  • מעניינת - קריינות טובה יכולה להשפיע על קהל הצרכנים לא מעט ובעיקר גם לעורר בהם אמון. היא חושפת אותו אל מוצר או אל שירות חדש ויכולה לשכנע אותו שזה בדיוק מה שהוא מחפש, בדיוק המוצר או השירות שלהם הוא זקוק.
  • טון וקצב נכון - הקריינות יכולה להיות מאתגרת מאד עבור הקריין עצמו ובמיוחד כשמדובר בפרסומת ברדיו למשל, המושתת על קול בלבד ואיננה כוללת אלמנטים ויזואליים (תמונות או קטעי וידאו) שיכולים לסייע בהעברת המסר ובשכנועו של הצרכן. בעזרת קצב נכון וטון נכון יכול הקריין למשוך את תשומת ליבו של הצרכן ולעורר בו עניין. דיבור מהיר מאד ובקול רם יכול לעורר דחייה, ריחוק וגם תחושה של לחץ ולמנוע מהצרכן לבצע את הרכישה או להתעניין במוצר עצמו. דיבור שאיננו מונוטוני, משתנה מעט במהלך המשפט תוך שימת דגש רב למסר עצמו, יוצר עניין וגם מעורר מחשבה.
  • יוצרת הזדהות ורגש - קריינות שמעוררת הזדהות וגם רגש היא קריינות טובה. הרגש (צחוק שמשולב בקריינות וגם שימוש במילים שמתארות רגש) יוצרות במאזין/בצופה בפרסומת תחושה של הזדהות, שיחה בגובה העיניים שקל יותר להתחבר אליה. קריינות הכוללת שימוש בשפה המתאימה לקהל היעד, יכולה להשפיע על המאזין או הצופה בפרסומת ולעודד אותו לבצע רכישה.

 

עידו פוס
http://idofuss.co.il/

 

ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל

ארגון הקריינים בישראל